International Aviation News - Parte 4

Información General / General Information.

International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Mon May 19, 2014 11:10 am

Abrimos este nuevo espacio para seguir comentando las noticias internacionales de aviación comercial, privada, militar, etc. que ocurran alrededor del mundo.

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - 4

Postby mcardona727 » Thu May 22, 2014 3:32 pm

Consecuencias del convenio VS-DL:

Virgin Atlantic will begin flying to Atlanta this autumn and Delta will add a new trans-Atlantic route from Los Angeles, moves that come as part of the airlines' new joint venture partnership.

Starting Oct. 26, Virgin Atlantic will take over one of Delta's three existing daily flights between Atlanta and London Heathrow. On the same day, Delta will take over operations for one the two daily round-trip flights that Virgin Atlantic currently flies between Los Angeles and London Heathrow...

Fuente: http://www.usatoday.com/story/todayinthesky/2014/05/22/delta-joint-venture-brings-virgin-atlantic-to-atlanta/9433475/

Sin duda es una buena noticia para VS que accederá a infinidad de conexiones. Lo que me sigo preguntando es si VS tiene posibilidad y si realmente le sería útil sumarse a SkyTeam. Al menos desde LHR es un hecho que tiene una cobertura intercontinental de la que tanto DL y AM bien podrían echar mano.

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - 4

Postby mcardona727 » Thu May 22, 2014 3:52 pm

Más competencia en FLL:

JetBlue continues to expand in Fort Lauderdale, announcing on Wednesday that it will launch two new routes out of its South Florida focus city.

The new daily service to Las Vegas and Cartagena, Colombia, will begin Oct. 29, giving JetBlue more than 30 nonstop destinations out of Fort Lauderdale. Also, as previously announced, JetBlue will launch Fort Lauderdale-Pittsburgh service on the same day...

Fuente: http://www.usatoday.com/story/todayinthesky/2014/05/21/jetblue-keeps-growing-in-fort-lauderdale-adds-2-new-routes/9385089/

No me extraña que NK esté enfocando sus nuevos desarrollos en IAH y DFW ante una competencia más intensa en su original hub...

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - 4

Postby XA-DUG » Fri May 23, 2014 12:54 am

mcardona727 wrote:Lo que me sigo preguntando es si VS tiene posibilidad y si realmente le sería útil sumarse a SkyTeam. Al menos desde LHR es un hecho que tiene una cobertura intercontinental de la que tanto DL y AM bien podrían echar mano.

Pues no es muy nutrido su repertorio de destinos intercontinentales al este de Heathrow, pero son importantes: Lagos, Cape Town, Johannesburgo, Dubai, Mumbai, Delhi, Hong Kong, Shanghái, y Tokio-Narita. Desafortunadamente la extensión del vuelo de Hong Kong hacia Sydney será descontinuada muy pronto.

Saludos
User avatar
XA-DUG
 
Posts: 2495
Joined: Thu Sep 10, 2009 1:38 am
Location: Cancún (CUN/MMUN)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby RJ_Delta » Sat May 24, 2014 10:55 am

En el Foro Internacional de Transporte de países OCDE, Temel Kotil, CEO de Turkish Airlines, reafirmó el interés de la compañía de volar a más destinos en América Latina a partir del próximo año, comenzando por México, Cuba, Colombia y Venezuela, para seguir después con Chile. http://bit.ly/1nfNEQ6

Las rutas serían:

IST-HAV-MEX
IST-CCS-BOG

No se habla de material ni frecuencias. En la entrevista con el diario Portafolio Kotil, dice que comenzarían a volar a Colombia y Venezuela el próximo año, pero con el conflicto que hay entre las aerolíneas y el gobierno de Maduro, lo veo difícil.

Slds,
RJ_Delta
 
Posts: 321
Joined: Wed Sep 09, 2009 4:21 pm
Location: Santiago de Chile (SCL/SCEL)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Wed May 28, 2014 9:52 am

Una aerolínea más se agrega al legado de la historia de la industria:

The AirTran Airways brand will fade into the aviation history books by the end of the year.

The final flight for the airline, now a subsidiary of Southwest, will come Dec. 28 on a flight from Atlanta to Tampa, The Associated Press reports. The flight will be designated as AirTran Flight 1 and follows the 1993 inaugural route of discount carrier ValuJet, the airline that would eventually assume the AirTran name...

Fuente: http://www.usatoday.com/story/todayinthesky/2014/05/27/airtrans-final-flight-will-be-dec-28/9618513/

Y reportando también esta página algunas cosas importantes sobre las legacies:

..American will take delivery of its first 787, which Boeing calls the Dreamliner, in November. Passenger flights begin flights early next year. In the next few months, dozens of American pilots will sit in the same simulator and learn the nuances of the controls before they can fly the real plane.

The 787 could be American's most important new plane since the Boeing 777 in 1999. With its improved fuel efficiency and long range, the 787 could boost the airline's profit by making many international routes more economical...

Fuente: http://www.usatoday.com/story/todayinthesky/2014/05/27/american-airlines-prepares-for-its-first-dreamliner/9647419/

Curioso que así como en su momento el 747, solamente UA y AA estarán operando el Dreamliner por el momento mientras que en el resto del mundo se incorpora a ritmo acelerado... ahora la pregunta será el tipo de rutas que atenderá el avión. Seguramente lo veremos en Europa y Sudamérica primeramente apoyando el reemplazo de los 763ER pero sin duda debería abrir nuevas oportunidades en Medio Oriente y tal vez el Pacífico desde ORD o DFW incluso. No hay que olvidar que la nueva AA también tiene A332 veteranos que bien podrían ser sustituidos por estos nuevos aviones...

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Wed May 28, 2014 9:57 am

Y siguiendo sobre AA encontré este artículo interesante sobre el aumento de capacidad que hará la aerolínea al decantarse por el más grande A321:

At American, the biggest airline in the world, the Airbus A320 is gradually being replaced by the Airbus A321, a larger, more-efficient sibling.

The 320 seats 150, while the A321 seats 187 and uses only slightly more fuel. At a time when U.S. airlines generally seem to fill nearly every seat they have to offer, who wouldn’t? “At American and US Airways, when we’ve had decisions in front of us, we’ve taken all A321s,” American President Scott Kirby said last week at the Wolfe Research airline investor conference. “We’re migrating to the largest in class for all aircraft. “You can put an extra 60 seats on that airplane and the cost goes up 10% to 15%,” Kirby said.

“It’s due to high load factors,” he added. “We’re going to be continuing to migrate up to bigger and bigger aircraft.”...

Fuente: http://www.forbes.com/sites/tedreed/2014/05/25/at-american-airlines-airbus-a321-is-forcing-out-the-a320/

Claramente AA apuesta no solamente por una mayor competitividad gracias a su fusión sino por una tendencia de crecimiento de mercado sostenida en los próximos años... hay que recordar que la industria va muy amarrada al comportamiento del PIB, por lo que el mercado doméstico tendrá que responder a dicha expectativa. Otra lectura interesante es que si las aerolíneas empiezan a pedir más A321, el B739ER sería tal vez un detonante para que ambos fabricantes pudieran darle la capacidad sobre todo en alcance que se perdió al retirar al 757...

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Wed May 28, 2014 10:03 am

Y en SEA sigue creciendo la guerra:

Alaska Airlines and Delta are at it again in their ongoing – and seemingly escalating – battle for Seattle. In announcements that came just hours apart on Tuesday, each company announced they'll again boost their flight schedules from Seattle.

Alaska Airlines is the busiest and hometown carrier in Seattle, where it has long operated a busy connecting hub. But Delta – a partner of Alaska Airlines, at least for now – has been growing rapidly there. Delta is now the No. 2 carrier in Seattle, increasingly adding service that puts it into direct competition with Alaska Air on some of Alaska Air's most-lucrative routes...

...As for the details of Tuesday's announcements, Delta says it will begin flying to Spokane, Wash., and Calgary, Alberta, on Nov. 3. Delta's regional affiliates will operate both routes, flying 65-seat CRJ-700 regional jets to Spokane and 76-seat Embraer E175 jets to Calgary. And on Dec. 20, Delta will add four more destinations, including daily service to Maui on Boeing 757s as well as a mix of seasonal and less-than-weekly schedules to Bozeman, Mont., and the Mexican resort destinations of Los Cabos and Puerto Vallarta...

...As for Alaska Air, it said on Tuesday it will add 27 daily flights that will boost the carrier's frequencies on routes from Seattle to destinations such as Boise; Boston; Chicago; Denver; Fairbanks, Alaska; Palm Springs, Calif.; and Sacramento. The increased frequencies on those routes will begin in early March. Once they begin, that will grow Alaska Airlines' Seattle schedule to 280 daily departures, up from 253. And on its Seattle-Spokane route, Alaska Airlines will increase capacity by about 150 seats a day by switching two of its 16 flights from Bombardier Q400 turboprops to Boeing 737 jets. Alaska Air already had announced new service to start this year to six new destinations: Albuquerque, Baltimore, Detroit, New Orleans, Tampa and Cancun, Mexico...

Fuente: http://www.usatoday.com/story/todayinthesky/2014/05/28/battle-for-seattle-delta-alaska-air-add-even-more-flights/9662717/

A pesar de esto, ambas aerolíneas siguen cooperando en códigos compartidos... la pregunta es... quién ganará? Creo que AS tiene muchas ventajas como marca y además en algunas rutas a Canadá el duelo será 737s vs CRJs en los que creo que DL llevaría el handicap en contra. Habrá que estar pendientes a esta batalla...

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Wed May 28, 2014 10:07 am

Nueva aerolínea en ciernes; aprovechando la infraestructura para hidroaviones:

A new airline is planning to land business travelers on water.

Tailwind Air Service is launching this summer with weekday seaplane service between Manhattan's East River at 23rd Street, Boston Logan and Washington Dulles.
Flights will depart Manhattan in the mornings and offer same-day returns from Boston and DC in the evenings.The company says it is the only seaplane operator offering the routes.

For now, though, the seaplanes will land at private airport terminals in Boston and D.C. But eventually, they will land in the downtown waterfronts in those two cities, the company said in a written statement...

Fuente: http://www.usatoday.com/story/todayinthesky/2014/05/23/tailwind-airline-business-travelers-land-water/9502375/

Creativa sin duda; y por la conveniencia de salir y llegar cerca de los distritos de negocios creo que podría ser un éxito a corto plazo... además operaría en un triángulo con altísima demanda y que sí valoraría dicho servicio.

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Wed May 28, 2014 11:15 am

Una nueva ruta para YYZ:

Air Canada today announced that its leisure carrier subsidiary, Air Canada rougeTM, is expanding service to Hawaii with the introduction of new year-round non-stop flights between Toronto and Honolulu. The new route, offering the only non-stop service between Toronto and Hawaii, will begin November 26, 2014. Flights will be operated using Air Canada rouge Boeing 767-300 ER aircraft offering a choice of two cabins with three choices of service, personal space and comfort...

Fuente: http://www.newswire.ca/en/story/1361925/air-canada-rouge-expands-to-hawaii

Los itinerarios serán:

Flight Departs Arrives Day of week
ZX1823 Toronto 16:10 Honolulu 21:20 Wednesday, Sunday
ZX1822 Honolulu 22:55 Toronto 13:00 +1 Wednesday, Sunday

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Thu May 29, 2014 10:15 am

Siguiendo la guerra AS-DL en SEA los cambios que Alaska implementará en sus rutas domésticas se detallan a continuación:

Alaska Airlines from March 2015 will expand operations in Seattle, with additional 15 daily flights being added on 11 markets. Planned service expansion as follow.

Seattle – Boise Increase from 8 to 9 daily
Seattle – Boston Increase from 2 to 3 daily
Seattle – Chicago Increase from 3 to 4 daily (eff 09MAR15)
Seattle – Denver Increase from 4 to 5 daily
Seattle – Fairbanks Increase from 3 to 4 daily
Seattle – Los Angeles Increase from 11 to 13 daily
Seattle – Orange County Increase from 5 to 6 daily
Seattle – Palm Springs Increase from 3 to 4 daily
Seattle – Portland OR Increase from 24 to 27 daily
Seattle – Sacramento Increase from 5 to 6 daily
Seattle – Spokane Increase from 14 to 16 daily

Fuente: http://airlineroute.net/2014/05/29/as-sea-s15/

Las cifras de LAX y PDX no dejan de impresionarme... en este último +1 vuelo por hora en la ruta... con tal de ser el líder como pueden saturar un mercado para evitar perder participación. :shock:

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Thu May 29, 2014 10:48 am

Jetblue sigue consolidando su estrategia de "cherry picking" en el tema de alianzas...

JetBlue continues to develop its roster of international codeshare partners, announcing on Thursday that it is seeking regulatory approval for a codeshare passenger-sharing pact with Singapore Airlines. The carriers already had an interline pact that -- among other things -- allowed the airlines to handle the bags of each other's fliers. But the codeshare pact -- if approved -- would allow deeper ties between the carriers...

...As part of the proposed codeshare agreement, JetBlue would put its "B6" on the following Singapore Airlines' flights to/from the USA:

- Los Angeles (LAX) - Tokyo (NRT) - Singapore (SIN)
- New York (JFK) - Frankfurt (FRA) - Singapore (SIN)
- San Francisco (SFO) - Hong Kong (HKG) - Singapore (SIN)
- San Francisco (SFO) - Seoul (ICN) - Singapore (SIN)

On the other side of the deal, Singapore Airlines would place its "SQ" airline code on JetBlue flights from New York JFK to the following destinations: Austin, Boston, Buffalo, Charlotte, Chicago O'Hare, Fort Lauderdale, Houston Hobby, Jacksonville, New Orleans, Orlando, Portland (Maine), Rochester (N.Y.), Syracuse (N.Y.), Tampa, Washington Dulles and West Palm Beach.

Fuente: http://www.usatoday.com/story/todayinthesky/2014/05/29/jetblue-singapore-announce-codeshare-pact/9713183/

Parte del éxito de Jetblue sin duda ha sido no solo su modelo sino el saber extender lazos de cooperación con aerolíneas exitosas y que contribuyen a su posicionamiento con una compañía de alto valor.

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Mon Jun 02, 2014 10:33 am

Noticia importante:

Después de varios meses de negociaciones, la aerolínea italiana Alitalia ha llegado a un acuerdo de compra con la compañía de Emiratos Árabes Etihad, según confirmó la italiana en un comunicado.

“Estamos encantados de seguir adelante con esa operación”, afirmó el presidente y director ejecutivo de la compañía de Oriente Medio, James Hogan, antes de añadir que “una participación accionarial en Alitalia será positiva para las dos aerolíneas”...

Fuente: http://aerolatinnews.com/2014/06/02/alitalia-acuerda-su-venta-a-la-aerolinea-de-emiratos-arabes-etihad/?utm_source=AeroLatinNews+Newsletter&utm_campaign=04902d1ec1-Bolet_n_09_7_2013_7_9_2013&utm_medium=email&utm_term=0_8f3dfc6eee-04902d1ec1-53147761

Si alguien puede hacer funcionar a AZ sería EY en mi opinión... la posición geográfica de su hub en MXP abre posibilidades de conectividad altamente complementarias respecto a Air Berlin.

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Mon Jun 02, 2014 10:36 am

Se empieza a reconectar Bolivia a nivel internacional:

La estatal Boliviana de Aviación (BOA) iniciará vuelos a la ciudad estadounidense de Miami el 6 de junio próximo, ruta internacional que se suma a las operaciones áreas con Argentina, Brasil y España.

Dicho destino tendrá una frecuencia de cuatro vuelos semanales: lunes, miércoles, viernes y domingo, precisó el gerente general de BOA, Ronald Casso... La aerolínea operará con aparatos Boeing 737-300, que tienen una capacidad para 100 pasajeros, luego se prevé incorporar otros dos Boeing 767-300ER, con capacidad para 240 personas, que operarán de y hacia Miami, Washington y Madrid…

Fuente: http://aerolatinnews.com/2014/06/02/boliviana-de-aviacion-iniciara-vuelos-a-ee-uu-la-proxima-semana/?utm_source=AeroLatinNews+Newsletter&utm_campaign=04902d1ec1-Bolet_n_09_7_2013_7_9_2013&utm_medium=email&utm_term=0_8f3dfc6eee-04902d1ec1-53147761

¿Alguien puede validar que efectivamente operarán Bolivia-MIA con 733? Tendría que ser vía PTY o CCS y seguramente vs la operación de AA no sería nada competitivo. Por otro lado, no se especifica si será VVIMIA o LPBMIA... ¿alguien tiene más datos?

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby mcardona727 » Mon Jun 02, 2014 11:34 am

Otro experimento de vuelo premium, pero al ser parte de una aerolínea de itinerario podría tener más éxito como CAPA analiza:

For its next trick, Qatar Airways is attempting to make work what most – but not all – have failed at: all premium services. Qatar on 14-May-2014 commenced a daily A319 link between Doha and London Heathrow with only 40 business class seats. This is focused on local traffic given limited connecting options – a change from its usual focus... Qatar’s all-premium London flight is an evolution but not revolution for the carrier. Qatar has used A319s to operate some new long-haul routes, such as Yangon in Myanmar (later upgraded to an A330)...

Qatar's all-premium flight is more about local, not connecting traffic

The all-premium flight between Doha and London is sandwiched by about two hours between two other services, while the return London-Doha sector departs 25 minutes after Qatar's previous last service of the day.

Qatar Airways Doha-London Heathrow typical services (local times): Jun-2014

Doha-London Heathrow
14:50-20:25
A319 all-premium

London Heathrow-Doha
21:55-06:40+1
A319 all-premium

Source: CAPA – Centre for Aviation and OAG

Fuente: http://centreforaviation.com/analysis/qatar-airways-all-business-london-service-an-attempt-more-likely-to-succeed-than-others-were-153726

Tanto el nivel de servicio como el tipo de mercado deben hacer esta operación exitosa... es un nicho muy específico y el producto se ajusta a las necesidades para hacerlo más atractivo. Ya estaremos siguiendo este tipo de experimentos...

Saludos, :)
Miguel Ángel Cardona Ahumada
Blog "Piloto al Aire": http://miguelacardona.blogspot.com/
Blog "Momentos de aviación: http://momentosdeaviacion.blogspot.mx/
mcardona727
 
Posts: 1867
Joined: Wed Sep 09, 2009 9:32 am
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby Richard Branson » Mon Jun 02, 2014 1:17 pm

mcardona727 wrote:Si alguien puede hacer funcionar a AZ sería EY en mi opinión...

Los italianos son tan similiares a los latinos, yo podria hasta asegurar que a Mexico en muchas cosas. Alitalia tiene un problema de sindicato (y ojo, no digo que ASPA sea problema para Aeromexico) hablo del sindicalismo general en Mexico. Alla todos los sindicatos son iguales o peores que en Mexico. Deben hacer muchos despidos. AZ no se ha ajustado. Su problema es de un overstaffing.

mcardona727 wrote:¿Alguien puede validar que efectivamente operarán Bolivia-MIA con 733? Tendría que ser vía PTY o CCS y seguramente vs la operación de AA no sería nada competitivo.

Correcto, seguro escalara en PTY. Que pena para Bolivia, cuanto tiempo perdido en su aviacion por quiebras, y resurge una para hacer lo mismo que ya se sabe funciona. ¡Regresen a LAB!

*Disculpa publica por la omision de acentos, me encuentro con un teclado ajustado al idioma ingles.
Ricardo Morales - flyAPM
Aviation Photography of Mexico - http://www.flyapm.com
follow Aviation Photography of Mexico on Twitter @flyAPM
View my photos at: Airliners.net http://www.airliners.net/search?user=1204&sortBy=viewCount
User avatar
Richard Branson
 
Posts: 3361
Joined: Tue Sep 08, 2009 10:08 pm
Location: Ciudad de México (MEX/MMMX)

Re: International Aviation News - Parte 4

Postby MayerFM » Mon Jun 02, 2014 1:34 pm

mcardona727 wrote:¿Alguien puede validar que efectivamente operarán Bolivia-MIA con 733? Tendría que ser vía PTY o CCS y seguramente vs la operación de AA no sería nada competitivo. Por otro lado, no se especifica si será VVIMIA o LPBMIA... ¿alguien tiene más datos?

Hola Miguel, la operación de BoA con B733 a MIA vía PTY está confirmada, al menos para el inicio, ya más adelante operará la ruta con 767.

Y sobre la ruta, pues qué mejor que responderte citando a airlineroute.net:

Boliviana de Aviacion to Start Miami Service from June 2014
by JL
Update at 0520GMT 20MAY14

Boliviana de Aviacion from 06JUN14 launches service to the US, offering Cochabamba – Santa Cruz – Miami 4 weekly flights with Boeing 737-300 aircraft. This service will operate via Panama City as a technical stop.

OB766 CBB0600 – 0645VVI0830 – 1200PTY1300 – 1645MIA 733 x246
OB767 MIA2100 – 2245PTY2345 – 0515+1VVI0700+1 – 0745+1CBB 733 x246
FUENTE: http://airlineroute.net/2014/05/20/ob-mia-jun14/

Espero que esta información te saque de dudas, saludos.
MayerFM
 
Posts: 6747
Joined: Wed Sep 09, 2009 7:33 am
Location: Aguascaliente (AGU/MMAS)

Next

Return to APM - Otros / Others

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
./cache/ is NOT writable.